درباره

۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

تحریف عکسهای سایت ناسا – در جهت اثبات وجود معجزه شق القمر


در بعضی از سایتهای عربی و سنی (مانند اینجا و اینجا) برای واقعی جلوه دادن وجود معجزه شق القمر به عکسی استناد می شود که در آرشیو سایت ناسا قرار دارد
(مشاهده در اندازه کوچک، متوسط، بزرگ)
عکس بالا از فراز سفینه آپولو 10 در ارتفاع  کیلومتری ماه و در تاریخ 1 می 1969 گرفته شده است. (توضیحات از سایت ناسا)

در این عکس مسیر دندانه ای موربی بر روی سطح ماه دیده می شود.
این شیارهای کانال مانند ، نخستین بار 200 سال پیش با تلسکوپ کوچکی رصد شدند و اصطلاحا Rilles (بر وزن pills ) نامیده می شوند. 
کلمه ریل در زبان آلمانی به معنی شیار است؛ چنین شیارهایی علاوه بر ماه بر روی سیارات دیگر مانند مریخ نیز مشاهده شده است.(اطلاعات بیشتر)
منشا اکثر این شیارهای قوسی، بقایای ناشی از جاری شدن گدازه های آتشفشانی در زمانهای بسیار دور تشخیص داده شده است.

نکته اصلی در مورد عکسی که به عنوان مدرکی برای معجزه شق القمر به آن استناد می شود این است که شیار قوسی شکل مشاهده شده در این عکس این است که طول آن حداکثر حدود 300 کیلومتر است (منبع)  و این خمیدگی بطور پیوسته و در تمام طول سطح ماه امتداد ندارد.
حال آنکه شعاع متوسط ماه (فاصله از مرکز تا سطح ) حدود 1700 کیلومتر است (منبع) و بنابراین فاصله لازم برای پیمودن یک دور کامل بدور ماه تقریبا 10600 کیلومتر محاسبه می شود. (محیط دایره= 2pR) که بسیار بیشتر از طول این شیارها است.

  بعبارت دیگر در مورد شق القمر، چون ماه به دو نیم شده و سپس آن دو نیمه بهم متصل شده است، اگر اثری از آن باقی مانده باشد این اثر باید بطور ممتد و بصورت قوسی که یک دور کامل بدور سطح ماه پیچیده شده است (بدون گسستگی و یا حداقل در فواصل بسیار کم) وجود داشته باشد. در حالیکه همانگونه که قبلا گفته شد، طول این شیارها بسیار کمتر از محیط ماه است.

نکته مهم دیگر این است که عکس دیگری نیز وجود دارد که مدعیان معجزه شق القمر به آن اشاره ای نمی کنند. این عکس، ممتد نبودن این شیارها و طول کوتاه آنها را بخوبی اثبات می کند.
(مشاهده در اندازه کوچک، متوسط، بزرگ


تصویر بالا که در همان تاریخ و از زاویه ای دیگر گرفته شده است (توضیحات از سایت ناسا)؛ کاملا نشانگر این امر است که طول این شیارها محدود است و در نقطه ای قطع شده است.

  مشاهده می شود زمانی که مدعیان وجود اعجازهای خارق العاده ای چون شق القمر کم می آورند نه تنها به علم و دانش زمینی بشر متوسل می شوند بلکه در این راه از انجام تقیه و تحریف علم در جهت واقعی جلوه دادن ادعای خود هیچ ابایی ندارند.

۱ نظر:

  1. مگر نمی دانی که ما همیشه فقط یک سمت کره ماه را میبینیم ؟
    خب خدا هم فقط همون قسمتی که لازم بوده مردم از زمین ببینند رو جای جوش خوردنشو باقی گذاشته.برای چی اسراف کنه و این همه شیار اضافی که کسی نمیبینه درست کنه ؟
    نمی دونسته چهارتا فضول میرن از اون ورش هم عکس میگیرن.
    اتفاقا همین نکته حکمت خدا رو میرسونه
    شما هم به جای گیر بیخود کمی بر ایمانت بیفزا!

    پاسخحذف

نظر