درباره

۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

حذف یک لینک داغ از صفحه اول، توهین به کاربران رای دهنده به آن لینک است




برای داغ شدن لینکها قانون مشخصی وجود دارد و هر لینک در صورتی که برآیند رای های مثبت و منفی به آن از حد نصاب داغ شدن لینک فراتر رود، داغ شده و به طور خودکار به صفحه اول منتقل می گردد.
    پس داغ شدن یک لینک نشان می دهد که آن لینک پس از مشاهده توسط شمار زیادی از کاربران دارای دیدگاههای مختلف و متفاوت و جمع آوری تدریجی رای ها برآیند نهایی اش توانسته از حد نصاب لازم عبور کند و ارزش مشاهده شدن در صفحه اول را داشته باشد.

   حذف لینکها از صفحه اول و صفحه لینکهای داغ با دور زدن سیستم طبیعی و اعمال قدرت از بالا، پیش از هر چیز توهینی آشکار به کاربران رای دهنده به لینک (اعم از مثبت و منفی) و "نادیده گرفتن" و بی ارزش شمردن رای آنها است و هر چه میزان امتیاز یک لینک حذف شده بیشتر باشد بار این توهین سنگین تر و محدوده آن گسترده تر (به تعداد بیشتری از کاربران) است.
   
    به این ترتیب لینکی که شاید طی چندین ساعت به امتیاز لازم برای داغ شدن رسیده با حذف ناگهانی آن از صفحه لینکهای داغ عملا جایگاه و ارزشش از یک "لینک تازه" نیز پایین تر می آید. زیرا که در هیچ جایی جز صفحه شخصی کاربر ارسال کننده لینک قابل مشاهده نیست.


   این اقدام بالاترین نقض کننده فلسفه وجودی و هدف اصلی این سایت بعنوان یک سایت اشتراک لینک است که "رای کاربرانش" تعیین کننده ارزش لینک ها است.

  بنابراین با توجه به تداوم این عمل کاملا مغایر با دموکراسی، کاربران بالاترین می توانند به نشانه اعتراض به این نظارت استصوابی، از این پس به لینکهای داغ شده بالاترین رای بیشتری ندهند تا با پایین آوردن متوسط رای هایی که لینک های داغ می گیرند، بار توهین به خود را کمتر نمایند.
   همچنین برای دسترسی به لینکهای حذف شده، کاربران می توانند لینکهایی را که محتوای آنها آدرس لینکهای حذف شده را در بر می گیرد ارسال کنند، یا در بخش پشتیبانی تاپیکی را ویژه لینکهای داغ حذف شده ایجاد کنند.

۲ نظر:

  1. man karbare balatarin nistam, khanande hastam

    vaghti be khabarhaaye dagh in roozha negah mikonam motaasef misham ke balatarin in ghadr bi tafavot shode be khabare edam malek raeesee, yek link daagh dagh amad va zire linkhaaye fdaghe album va nashriye va siasi baaazi ghaem shod

    kami tavajoh konid

    پاسخحذف
  2. متاسفانه به بالاترین دیگه نمیشه گفت بالاترین، فقط باید گفت که فقط بالا هست و بس. من هم خواننده هستم ولی‌ وقتی‌ به لینکها نگاه می‌کنم متوجه میشم که چقدر لینکهای تکراری که بدون دلیل داغ هستند. خیلی‌ از این بابت متاسفم که بهترین سایت ایرانی‌ دیگر کیفیت سابق رو نداره، و به جای اینکه بالاتر برود در سرازیری گیر افتاده! به امید آن روزی که دوباره بالاترین، بالاترین باشه!

    پاسخحذف

نظر